vineri, 4 aprilie 2014

Reflecții la modulul VIII ,,Prezentarea Portofoliilor unităţilor de învăţare''

Elevii bazîndu-se pe exemplele anterioare, au elaborat lucrări online, portofolii la unitatea de învățare, pe care le-am analizat și evaluat.vor discuta modurile de utilizare a tehnologiei
Am elaborat diverse tehnici de construire a fedbackului constructiv.
Reflectînd asupra celor opt module mi-am dat seama  că utilizarea TIC la lecțiile de limbă și literatură română sunt binevenite, iar elevii studiază cu plăcere materia predată.

Reflecții modulul VII ,,Facilitare prin intermediul tehnologiilor''

    Tehnologiile sunt foarte importante în perioada secolului XXI, astfel  m-am bazat pe resursele moderne,  am elaborat: schimbul de idei cu privire la materiale de facilitare, utilizarea diferitelor tehnici de interogare, s-au creat prezentări, documente, fişe sau resurse web pentru a susţine instruirea centrată pe elev.
Am elaborat împreună cu elevii grafice, diagrame pentru a facilita predarea-învățarea elevilor, iar elevii au elaborat portofolii la unitatea dată.
   Tehnica punerii întrebărilor stă la baza unei predări eficiente. Întrebările bine puse declanşează conexiuni semnificative între ceea ce aduce fiecare elev la ore ca rezultat al studiului în anii şcolari anteriori şi din propria experienţă de viaţă, astfel nu am ignorat nici acesată latură.
   Tehnologiile facilitează enorm munca profesorului, internetul a luat locul cărților voluminoase, este accesibil pentru vizionarea diverselor imagini, documente vechi și neaccesibile , dar atît de importante în  cadrul lecțiilor.

Reflecții modulul VI ,, Planificare pentru succesul elevilor''

De succesul însușirii celor predate de către elevi, depinde în mare parte de metodele, tehnicile folosite decătre cadrul didactic. Am analizat capacitățile de lucru ale elevilor și am ales metodele de învățare corespunzătoare și care vor fi eficiente în cadrul lecțiilor.S-a discutat despre exemplul creat din perspectiva elevului şi despre modalităţile de evaluare a acestuia, s-a examinat modalităţile de formare a autodeterminării şi independenţei elevilor în învăţare. Am folosit tehnici , care le-au dat posibilitatea elevilor de a lucra individual și de autoformare.Elevii și-au expus propriul punct de vedere asupra acestor tehnici de învățare, aducînd argumente pro și contra.La eleborărea tehnicilor de lucru în cadrul acestei unități de învățare, s-a ținut cont de principiile didactice.



Reflecții modulul V ,, Evaluarea proiectelor elevilor ''

    În cadrul modulului : ,,Evaluarea proiectelor elevilor''  am utilizat  feedbackul , implicînd elevii în procesul de evaluare. S-au făcut schimb de opinii cu privire la exemplele create din perspectiva elevilor, s-au analizat modalităţile în care elevii pot să fie implicaţi în procesul de evaluare. 
 Evaluarea centrată pe elevi este focalizată atât pe conţinut, cât şi pe competenţele necesare în secolul XXI şi defineşte cunoştinţele şi capacităţile vizate în contextul proiectului.

Reflecții modulul IV ,,Crearea modelelor de învăţare ''

    În cadrul acestui modul, am creat un model de blog din perspectiva elevului, model de prezentare, care au venit în întîmpinarea elevilor, pentru însușirea mai eficientă a informațiilor.  Am integrat, în cadrul unității de învățare, resurse informative de pe internet, am discutat modul în care elevii pot utiliza Internetul în mod sigur şi responsabil, evaluat prezentări: publicaţiile, wiki-urile sau blog-urile cu scopul îmbunătăţirii procesului de învăţare. Am elaborat diverse prezentări orale, îmbunătăţite cu imagini, grafice, diagrame, materiale audio, video şi hyperlink-uri către alte resurse.







Reflectii modulul II ,,Planificarea unităţii de învăţare''

     Acest modul se identifică standardele de performanţă pentru unitatea de învăţare, obiectivele operaţionale pentru fiecare lecţie, sistematizarea materialului în unități bine determinate.În cadrul acestuia se discută şi se elaborează întrebări-cheie ale curriculumului, se respectă principiul continuiității, precum și principiul diferențelor de vîrstă. La finele lecției se analizează proiectul didactic în concordanță cu planificarea unității de învățare și se menționează obiectivele operaționale, care au fost atinse la lecția respectivă. De asemenea, se folosesc diverse  strategii şi metodele de evaluare, care crează o prezentare pentru identificarea nevoilor elevilor.

Reflectii Modulul I ,,Predarea în baza proiectelor''





  REFLECTII MODULUL  I


      Profesorul acordă  o atenţie specială cooperării, organizării sarcinilor şi metodologiilor de lucru în echipă, fiind într-o comunicare  permanentă cu elevii. Activitatea de bază este colaborarea elevilor. Profesorul încetează să mai fie un transmiţător de cunoştinţe, devenind un facilitator, un sfătuitor (consilier) al învăţării. Profesorul provoacă, organizează şi stimulează situaţiile de învăţare. Elevii sunt conduşi către autoînvăţare şi sunt motivaţi să  planifice independent şi colectiv, să implementeze şi să evalueze procesul de învăţare.
     Avantajele esenţiale pe care le oferă metoda proiectului în predarea unei unitati de învăţare sunt: utilizarea resurselor presupune accesul la materiale într-un mediu virtual este favorizată dezvoltarea unei gândiri transdisciplinare ; utilizarea tehnologiei dezvoltă creativitatea, capacitatea de a cerceta o temă dată, spiritul de lucru în echipă,gândirea critică şi favorizeză schimbul de idei.